Jaké jsou příčiny plicního edému?

Jak již bylo zmíněno, plicní edém lze rozdělit do kardiogenní a nekardiogenní příčin. Některé z běžných příčin, jsou uvedeny níže.

Kardiogenní příčiny plicního edému

Kardiogenní příčiny plicního edému výsledků z vysokého tlaku v krevních cévách plic v důsledku špatné funkci srdce. Městnavé srdeční selhání v důsledku špatné srdce čerpací funkce (vyplývající z různých příčin, jako jsou arytmie a chorobami, nebo slabost srdečního svalu), infarkty, nebo abnormální srdeční chlopně může vést k hromadění více, než je obvyklé množství krve v cévách v plicích. To může, zase, způsobit kapalinu z krevních cév být vytlačen ven alveolech jako snížení tlaku.

Kardiogenní plicní edém Non-

Non-kardiogenní plicní edém může být často způsobena tímto:

Syndrom akutní respirační tísně (ARDS), potenciálně závažný stav způsobený závažných infekcí, trauma, poškození plic, inhalace toxinů, plicní infekce, kouření kokainu, nebo záření do plic. V ARDS, integrita sklípků stanou ohrožena v důsledku základní zánětlivé odpovědi, a to vede k vyzařující plicních sklípků, které mohou naplnit až s tekutiny z cév.

Selhání ledvin a neschopnost vylučovat tekutinu z těla může způsobit nahromadění tekutiny v cévách, což plicní edém. U lidí s pokročilým onemocněním ledvin, dialýza může být nutné, aby se odstranil přebytečný tělesné tekutiny.

Vysoká nadmořská výška plicní edém, které mohou nastat v důsledku rychlého výstupu ve výškách více než 10,000 nohy.

Brain trauma, krvácení do mozku (intrakraniální krvácení), těžké záchvaty, nebo operaci mozku může někdy vést k hromadění tekutiny v plicích, způsobuje neurogenní plicní edém.

Rychle se rozvíjející plic může někdy způsobit re-expanzní plicní edém. K tomu může dojít v případech, kdy plíce zkolabuje (pneumothorax) nebo velké množství tekutiny kolem plic (pleurální výpotek) je odstraněny, což rychlou expanzi plic. To může mít za následek plicní edém na postižené straně pouze (jednostranné plicní edém).

Zřídka, předávkování heroin nebo metadon může vést k plicnímu edému.

Aspirin předávkování nebo chronické vysoká dávka používání aspirinu může vést k aspirinu intoxikace, zejména u starších pacientů, která může vést k plicnímu edému.

Další vzácnější příčiny non-kardiogenního plicního edému může zahrnovat plicní embolii (krevní sraženina, která cestovala do plic), transfúzní Akutní poškození plic (TRALI), některé virové infekce, nebo eklampsie u těhotných žen.